Friday, October 23, 2009

HanyA saTu keseMPATAn..


KOLEJ KEDIAMAN UNGKU AZIZ @ KOLEJ KEDIAMAN 11

so..inilah hostel ku sekarang..yg hanye indah di luaran..
tp memberi kan sedikit sbyk impak dlm hidupku..
so..semenjak aku msk UM ni..
byk perkara yg kne aku blaja sendiri..
byk yg perlu dipelajari..dilalui dlm meniti hidup di sini..

skarang ni kat UM :

kalo time lunch..kalo corsemate ku xmkn kat KPS..aku kena lunch sorg2 kat bilik..xpela..aku phm..korg da bayar yuran utk kolej kan..its ok.

malam2..klo naek moto..mst sorg2..xkesah la nk g mane..bli mknn ke..isi mnyk ke..bli rokok ke..sme sorg2..

kalo kat cafe 2..sme org mkn at least ade due org la satu table..tp aku..akn jln sorg..wat mke selamber ngn cerie..ngn rilex nye..g order mknan..duk sorg2..slalu nye ak tapau la..

bile balik kolej..dalam bilik duk sorg2 lg..roomate aku due2 cine..aku sorg je melayu..
aku bkn nk perkauman..dorg pon cam xbyk ckp..aku nk wat caner..nsb bek la..sblh blik aku ade gk org yg bole aku lepak..kalo x..aku xtaw mane nk pegi dah..

dulu..
aku slalu lepak bilik yus ngn zik..
tp hari 2..
ntah asal mulot naim lancang cam babi..
aku ni plak kalo org sound kasar2 trase nye xdela sgt..
tp die sound bunyi cam bapok..
cam pondan ade..
aku kalo org sound like bapok ni..
aku mls gle nk amek port..
bek gua bla tros je..

tp..
xpela..
lme2 sme da jadi biase..
aku pon da bese kot hidup sorg..
juz harap kawan2 msh ade la utk selamenye..
insyaallah..

1 comment:

Anonymous said...

u ni kira ok la jugak.
life i kat poly lagi teruk kot
memang suma wat sorang2
i nak pegi pekan beli barang pon selalu pegi sorang.
pegi naik bus lak tu
rasa sunyi tada la sangat
tapi kekadang rasa terkilan tu banyak jugak

bila belajaq di perantauan ni,
macam2 ragam orang yang kita akan jumpa
so kebanyakan kat tempat i tu
selfish ja lebih
susah cari i
senang tak nampak i
siyes
sebab tu i malas amik port
dan lebih suka keseorangan

kalau kat hostel,
i selalu terperap dalam bilik
rumet i selalu gi bilik kawan dia
tapi apa ada hal,
dia tada dalam bilik lagi best

hehe~

Anda Mungkin Meminati Juga