Friday, January 22, 2010

MAHUKAN ZURIAT - KHAS UNTUK PARA IBU !








ya , bertemu kembali di ruangan topik sihat - menyihat kan diri . ahaha . gurau saja , siapalah aku untuk memberi tips - tips pakar kesihatan kerana aku hanyalah siswa fizik yang sentiasa mengkaji kewujudan - kewujudan sumber tenaga baru tetapi tidak salah sekiranya pengetahuan fizik yang aku ada di campurkan bersama bidang kimia dan biologi . ahaha.


semalam harinya , aku telah melakukan blogwalking di ruangan gengblogger dan banyak terjumpa artikel tentang kesedihan para - para ibu dan kawan - kawan rapat para ibu kerana masih belum dikurniakan cahaya mata .


kebetulan pada semalam harinya , aku menonton satu rancangan fofular masa kini untuk para wanita iaitu slot WANITA HARI INI semalam dan seterusnya , ahaha..walaupun cuma untuk seketika tetapi memebrikan aku satu info yang ku rasakan amat berguna untuk para - para ibu yang mengalami masalah belum dikurniakan cahaya mata iaitu tentang kehebatan satu produk usahawan tempatan kita iaitu DR ROZMEY tentang produk nya JUSMATE 5 .


selepas membaca artikel mereka ( para - para isteri @ ibu ) , semua aku telah memberikan cadangan yang serupa supaya mereka mencuba produk JUSMATE 5 , aku hanya memberikan idea tetapi aku telah menasihatkan mereka supaya melakukan sedikit researh sebelum itu .


tiba -tiba terdetik di hati mengatakan bahawa aku telah mencadangkan produk tersebut hatta aku bukan seorang salah seorang agen bagi JUSMATE 5 , risau juga sekiranya apa yang dicadangkan tidak menjadi dan mereka menggelarkan aku seorang pentipu . jadi , bagi mengelakkan ini berlaku , aku telah melakukan sedikit reseach untuk ' memback- up ' diri aku yang tak seberapa ini . ahahaha .




seperti yang semua tahu , dr rozmey telah banyak muncul di iklan -iklan stesen televisyen dan pengguna produk nya semakin hari semakin bertambah , lantaran itu sedikit sebanyak membuktikan bahawa produk yang disyorkan telah mendatangkan impak yang positif .


produk DR ROZMEY terbahagi kepada beberapa jenis iaitu


1. JUS DIET MATE 5
2. JUS DR II
3. GAIN 5
4. DOC K
5. ESPRESSO XY
6. DR BETES
7. DRQ 10


dan pada post kali ini aku akan menekankan pada produk yang pertama iaitu JUSMATE 5 kerana post ini kan untuk para - para ibu yang mahukan cahaya mata , yang produk -produk lain korang terjah la sendiri ye . ahaha..


mari kita baca testimoni ini dahulu .



Saya beli JDM5 pada bulan Mei lalu di Karnival Jom Heboh,Danga Bay, Johor Bharu…niat saya memang untuk turunkan berat badan walaupun  disebaliknya saya juga sedang berusaha mendapatkan anak kedua.
“Saya cuma tahu jus ini boleh menurunkan berat  badan tapi tak sangka pula ia menyuburkan hormon sehingga saya boleh hamil,” katanya yang telah lima tahun menanti untuk mendapatkan anak .







Raja Lisa berkata beliau hanya mengesyaki dirinya hamil apabila tidak datang haid selama dua bulan berturut-turut sebelum disahkan doktor hamil dua bulan.
“Saya harap kelahiran bayi kedua ini dapat menceriakan lagi hidup kami sekeluarga pada Februari depan.




“Sebaik saja habis pantang nanti, saya akan terus menggunakan JDM5 ini untuk mencapai impian saya menurunkan berat badan ke tahap ideal,” kata beliau.
Bagi yang ingin berkongsi pengalaman dengan  Raja Lisa beliau boleh dihubungi di nombor 
019-7013768.




dipetik dari blog DR ROZMEY sendiri . untuk testomini penuh sila klik pada nama DR ROZMEY .




lihat , anda sendiri telah dapat melihat buktinya dan ini juga sebagai satu ikhtiar selain berdoa kepada ALLAH s.w.t . siap disertakan sekali no telifon raja lisa untuk dihubungi sebagai cara untuk menguatkan lagi hujah beliau .







nah , inilah gambar produknya .


dan salah satu kandungan nya yang menakjubkan ialah SOY PROTEIN yang dipercayai dapat melancarkan kitar haid dan meningkatkan kesuburan wanita . ini kerana soy protein memang telah dikaji dan dipersetujui WHO bahawa ia merupakan sejenis bahan yang mendatangkan kesihatan . dan sedikit kajian telah dilakukan antara kehebatan soy protein ini .


1. mengelakkan kegemukan .
2. mencegah osteoporosis .
3. dapat mengurangkan risiko kanser payudara bagi wanita dan lelaki .


untuk keterangan lanjut klik pada SOY PROTEIN .




rumusan saya tentang masalah kesihatan adalah berpunca dari ketidakseimbangan hormon yang mana kita tahu bahawa hormon untuk kehamilan sahaja terdapat lebih kurang 5 jenis iaitu 




Human Chorionic Gonadotrophin - dikeluarkan oleh embrio dan memberikan kesan mual .

Human Placental Lactogen - merangsang pembesaran payudara .



Hormon Kehamilan Relaxin - melembutkan leher rahim dan sendi pinggul .




Estrogen - menguatkan dinding rahim semasa bersalin.




Progesteron -mengembangkan pembuluh darah .









ini hanyalah sekadar info dan kajian mendalam tentang fungsi - fungsi hormon boleh lah anda lakukan sendiri .


kita dapat lihat , hormon memainkan peranan penting dan akibat ketidak seimbangan hormon akan menyebabkan gejala - gejala seperti kegemukan dan sukar mengandung dan kerana inilah JUSMATE 5 dihasilkan dan kebanyakan fungsi JUSMATE 5 adalah untuk menyeimbangkan hormon dalam badan .


sekian .




credit to : DR ROZMEY .


p/s : jika terdapat sebarang kesalahan , maaf dipinta .

21 comments:

♥Hernee Nazir♥ said...

gud info aus..thanks ye..akk nk cube gak la nti..hehehe..meroyan aku nk cube smua ni kang..tp at least kte usaha ye tak..

saudah said...

bagus adik ni. akak dah cuba tapi belum ada rezeki lagi la dik..

Aus said...

@ kak hernee

ye kak..semua nya bergantung pada izin -NYA kita ikhtiarla mana yg boleh kan. ok !



@ kak saudah

insyaallah kak , ada rezeki ada la nanti , saya doakan semoga akak sentiasa sabar ok !

Mad About Everthing said...

Thks Aus,
akan dicoba secepat mungkin!

Aus said...

@ cik lily putih

orait..saye bukan pengedar ok..ahaha..sila dapatkan dari pengedar yg sah..
ahaha..

BeaN MorENo said...

aus - dah pandai skang...lepas ko main pasal CIPAP ko terus masuk sakit puan plak...

Aus said...

@ bean

ahaha..kebetulan jela..
aku xamek cos sakit puan lagi..ahaha

redfingger said...

betul tu bean.. pandai dia cover lain ngan n3 dia yang panjang nie..:-)

BeaN MorENo said...

die dah gempak skang bob...hit juta2...kite ni ayam2 je...ahaha

Aus said...

@ bob..

ahaha..cet..kutuk aku..ahaha..


@ bean

juta la sangat..haha..sehari 30 ke 40 je kot..sian kat aku..haha..

Mr. J @ pengerindu.com said...

Menarik , bro jadilah pengedar, dengar kata boleh buat duit.

aurikelsan said...

aus, jdla pengedar..pastue amek aku jd duta kasik try free 3-4 bulan hehee kalau berjaya slim nnt ai tulun promote hokeh..XD

Aus said...

@ MR J

uiks..xminat la..aku sibuk study lagi..ahaha..


@ suria

ahaaha..cet..dorang da wat program la kat kedah , untuk buktikan bahawa produk ini berkesan..x merasa la ko..haha

kawie2020 said...

good info.. thanx kerana sharing d info... sekrg ni memang dr romzey tu makin femes tapi kawan opis kawie yg cuba produk ni x berjaya sgt...

Aus said...

@ kawie..

tulah kawie..
ni sekadar info dan mungkin sebagai satu ikhtiar je..
yang berkuasa tetap ALLAH SWT .

insyaallah , apabila sudah berusaha serahkan segalanya pada mereka .

ok cik kawie !! jemput datang lagi..

ieyza said...

aus...
akk dh try gak makan jus tu
untuk kurangkan berat
tapi x tahu plak info pasal pregnant nie...tapi kan dik...kalau akk makan pun rasanyerr cam x berkesan kot coz selama yg akk dok gugur nie bukan sebab masalah2 yg kamu sebut tu...tapi pasal lain laa dik...ntahlaaa aus...lom ader rezeki lagi untuk dapat anak kedua...

laila said...

dats y ramai yg amek natang ni
dok sebulan mostly pregnant
konon amek sbb nak diet
skali jd lg gemok
haha

tp serius natang ni berkesan
kakak2 aku amek
mkn n wat bisnis
untung
aku pun agen gak haha

Aus said...

@ kak ieyza..

owh , maknenye bende tu xseswai ngn akak la..xpe kak..yang pntg usaha dan berdoa..ok..insayaallah..ade rezki adela tu..


@ laila..

eh, ko jadi agen..kaye la ni..hahaha...nk pow skit..keke

fatynlicious said...

try produk ELKEN
tak ingat yang mana satu. tapi bunyi dia lebih kurang cam LV XENUS kot.
dan lelaki, erm apa tah namanya.

insya-Allah. bukan bergantung pada produk, tapi insya-Allah kalau kita cari initiatif lain, Allah perkenankan. walluahualam...

naim said...

juz mate barang baik!!tapi saya mahu gemuk.tak mahu kurus!!

Aus said...

@ faty

btol2..hehe.yg pntg usaha..hehe


@ naim..

eh adeje..produk utk gemok..bace la kat web die..

Anda Mungkin Meminati Juga