Monday, January 25, 2010

KISAH AKU DAN PENJAGA BABI



kenapa perlu adanya entri yang aku rasa tersangat bodoh untuk menaip nya . maaflah , jika ada hati yang bakal terluka membacanya . satu kata ku , padanlah muka , biar kau merasa . 
mungkin kau satu -satunya bayi pra - matang yang hidup di muka bumi yang nyata tetapi kau masih terawang - awang dan leka dengan khayalan dunia . kau harus sedar , kau dan aku berbeza . kau hidup berkeluarga , tapi aku hidup sendiri dan mencari keputusan sendiri agar aku terus mampu berdiri di dunia nyata ini . di saat kau kesusahan keluarga kau datang membantu , tapi aku . di saat muda remaja , bersendirian menyelesaikan satu - persatu konflik yang menghantui diri . hanya kerana tidak dihubungi kau lantas memaki tanpa bertanya kepada diri sendiri , kau katakan aku membuat alasan , sedangkan aku menyatakan kebenaran . 


kau harus sedar , kini dunia kita berbeza . dulu dan sekarang adalah kenyataan yang tidak sama . 


jika dahulu , 




waktu sekolah kita jalan sama - sama , pergi sama - sama , lepak sama - sama . sebab nya , kau dan aku cuma bersekolah . pagi pukul 8 datang , tengahari pukul 1 balik . petang nak melepak sampai lebam pun tak kisah . sebab masa sekolah , mak ayah bagi duit . nafsu nak berbelanja pun kurang .




masalah pun takde , yang ada cuma keseronakan . 









dulu , masa sekolah . homework macam chipsmore . kejap ada , kejap takde . kalau ada pun kadang - kadang buat macam takda . biasa lah , bukan ada markah nak kira CGPA pun . esok berdiri kat luar , biasalah . nak buat macam mana . nak buat video seekers pun takde hal . bukan ada siapa pun nak halang .


HP pula sekadar untuk bermain miss call dan bergayut dengan yang tersayang . 




TAPI KINI , kau harus sedar . masa da berubah . kita dah semakin besar . masa semakin berharga .









pagi hari nya ke kelas hingga ke petang . hingga nak makan pun aku terpaksa menyegerakan nya . kalau dah ke kelas tak kan lecturer suruh blaja masak burger , hari - hari ada assignment yang perlu disegerakan penghantarannya . malam pula , menerus kan kerja . kalau diikut kan hati , memang aku mahu menghabiskan masa bersama kau melepak bersama . tapi kau tak mengerti , duit aku datang sendiri ke ? adakah dia mempunyai kaki untuk masuk ke poket ku sendiri . kalau ikutkan hati , mahu saja aku lepak bergembira dengan kau setiap hari .


masa untuk mengorat gadis -gadis dara yang bergetah juga sudah tiada . kau lain , konon ada kontrak . aku sedar kau dah habis kontrak . apa yang kau banggakan . mahukah aku beritahu dunia bahawa kontrak kau telah sempurna . jangan jadi bodoh menjaja cerita sendiri membuka pekung di dada . salah sendiri kau kata salah orang , orang kata kau , kau kata kau betul segalanya . mana letak pemikiran mu yang matang ? ,malah pemikiran kau semakin hari semakin durjana . kau harus sedar , kau telah tiba di suatu garisan membezakan realiti dan maya . bertindak lah atas fikiran terbuka dan seadanya . 




kau harus ingat atas segala tindakan kau dulu , kerana nila yang sedikit kau tumpahkan langsung sedikit susu pun kau tidak merasa melainkan susu anmum pelbagai rasa .




hakikat nya , aku tidak memerlukan kau tetapi atas dasar perikemanusian , kau ku terima walaupun aku sendiri meluat melihat kehadiran  kau dalam dunia nyata ku . 


kau katakan kau hebat segalanya , dan kau menjadi kepentingan kepada setiap manusia . kau tidak sedar , di belakangmu mereka tetap mengata tentang kau tetapi aku sedaya - upaya menafikanya . 




akhir kata , 


babi bodoh , kau pundek ..sial...ko bajet ko hebat . jantan pengecut , aku ajak berdepan dulu tak nak . belakang orang laju cakap aku , depan perempuan lagi la tunjuk belang. 
depan - depan kaku . pasal pe ?


kalau kau nak bla..silakan ,


HIDUP BABI KERANA MANUSIA TAPI HIDUP MANUSIA KERANA BERSAMA !!


dan kau sebagai BABINYA !








p/s : entri sebagai menghargai kewujudan kau . aahahaha .

7 comments:

maisyara pot! pot! said...

akhira kata tu, lepas kn babi or kt manusia???

law kt manusia, chill yoooo!!! jgn dok maki2 lorrr... bwu nk feeling bace.. ngee ^^

Aus said...

ahaha...
dekat babi la..
kkekee..

eh..xbek mencarut..keke..

BeaN MorENo said...

ko ni ...babi pun jadi mangsa...xbaik tau...

pepsi light said...

cibai aus..
ingatkan ko marah kat aku..
wakakaka...

Matjoe said...

b.a.b.i takde maksud ker??

fatynlicious said...

aik, entri elmo dari aus. kenapa ni?

Aus said...

@ matjoe..

tak pikir lagi la matjoe


@ faty

ahaha..saje je..keke

Anda Mungkin Meminati Juga