Saturday, February 27, 2010

Aku Pergi Membawa Diri



Kalau padi katakan padi
Tidak aku tertampi - tampi
Sudah ada kekasih hati
Aku pergi membawa diri





Kajang pak malau , kajang berlipat
Kajang hamba mengisi hati
Aku memang datang lewat
Jejaka itu menjadi pengganti


Sorong papan tarik papan
Buah keranji dalam perahu
Hasrat hati terpaksa disimpan
Lelaki itu yang kau mahu


kereta aeroback kereta sedan
laju dibawa melalui penchala
Kalau sudah nasib badan
Aku terima dengan rela 



SEKIAN





37 comments:

ejaa said...

tak paham...
hahahaha.

weh kau nak pergi mana pulakkk!

ejaa said...

tak paham...
hahahaha.

weh kau nak pergi mana pulakkk!

fatynlicious said...

relax la aus

yang pergi usah ditangisi
berpegang pada diri sendiri
jadi ke tak jadi biarkan berlalu pergi
mari sini, usah ditangisi lagi

cewah, i pon takpaham pantun apa ni

saya said...

kesian ney aus.. mcm cinta tak berbalas ney.. hikhikhik

Aus said...



@ EJA

bwak diri la , haha


@ FATY

hahaha , sape tangis2 ni


@ SAYA

hahahak , cinta x tereply la .

Eyriqazz said...

Eny eny aus sudah jatuh hati
buat si eny gemerlapan di hati
Aus suka bukan sekali
suka banyak berkali-kali

Aus angau terkenangkan eny yang jelita hari ini
bukan hari ini tiap-tiap hari
eny oh eny terimalah si aus kalini
merajuk hatinya susah diubati

aus kini masih mencari
jika ditolak membawa diri
terima saja kasih aus ini
hensemnya mengalahkan Sharifah Aini(hik3)

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.hahahahahahahahahahahahaha
.rugi tak pegi, leh tgk muke aus jeles
.wakakakakaka

.pantun abg eyriqaz mmg TERBAEKKKKKKKKKKKK!!!

Aus said...



@ EIRIQAZZ

aku tersenyum dalam derita
membaca pantun yang kamu reka
Hati sudah tak mampu bicara
Apa daya , ini harus ku terima

Aus said...



@ FATEHA

Kalau suka katakan suka
aku tidak akan menderita

Sendra said...
This comment has been removed by the author.
Sendra said...

pokok keladi ditepi perigi
tepi perigi ada periuk belanga,
periuk belanga bersama si kuali,
kutiba lewat,namun ku dapat memerhati,
mula-mula tadi aus berdiam diri sahaja,
rupa2nya ada kecamuk dihati.


p/s:aku better late than never..haha

bettYone said...

t'kujat aku m'baca entri
tiba2 aus jiwang sekali
jgn pegi m'bawa diri
masih ramai yg m'hargai

Aus said...



@ SENDRA

kalau lambat tidak mengapa
asal engkau tetap tiba


@ YONE

Terima kasih kerana memberi
tapi apa daya rasa dihati

Fathiha Zainal said...

Adesss.. Jiwang plak adik aku sorg neh.. ;p

Pergi membawa diri ke mana tu dik oooi?? Sedeh bebenor nmpk gayenye.. Saba yea..

Aus said...



@ KAK FATIHA

rasa sedih usah ditanya
biar hati terus merana

Kancilbiru said...

adeh....nak komen pun kena pantun gak ke nih? aku tak pandai la...tapi nasihat aku sbg seorg kakak tiri, pegi la cari lain sebagai ganti...hahaha..bleh?

Sertai Contest Aku & Kancilbiru!

myself0618 said...

tpok sblah tgn ta ad bny..

Epul Azimi said...

Kajang pak malau kajang berlipat
jom aus aku belanje mkn sate kajang...hahaha

pantun inie dibawakan oleh bawalah daku pergi....hehehe

.::SayangKemA::. said...

men paintball nasib xde yg mati,
klu ade yg mati kubur kite gali,
tue la dtg lambat lagi,
amik ko..kan da makan ati...!!


hahahaha!!nak pantun jgaaaakkk....:p

BeaN MorENo said...

hak2...cam haram!!!tak gentle la bro...tadi selamba je la...ayat...

helena's said...

poyo gile pantun!hahahaha

aus,,baik ko crops jek gamba aku.hahaha
kau pergi membawa diri lah.hahaha

kak ina kl said...

main tembak-tembak di bukit melawati..
apasal kamu nak bawak diri..
mungkin tak tersampai hajat dihati
cuberlah lagi di lain kali..

YobSumo said...

muahahahhaha!

ok2. sedih kejap untuk kau.

Melz said...

alamak time camni la korang nak balas pantun..tunggu aku kumpul balik mood berpuisi :p

FaTiN said...

aku tak reti berpantun

jadi baik aku duk diam-diam

hahaha

laila said...

bunyi mcm serius je?
kau biar betullllllll
adik aku tu eny

heh utk makluman kau
bila kau guna domain tu
aku xleh buka blog ni
mmg mslh aku ke smua org?

Aus MeLankoLik said...



@ LAILA

tak setel lg la , tggu dia update dulu .

enyheartsdiamond said...

aus manis cantik jelita,
eny dan faizal kawan sahaja;
jangan lagi bermuram durja,
senyum laa.senyum laa..senyum laaa :)

Aus MeLankoLik said...



@ ENY

xde muram2 nye la , ahaha .

Natasha said...

adehh pecah usus baca entry nie..hahahahah...aus..... jgn lupa tau..... ehem..ehem..ehem.... malas ar nk bg tau kt cni..hahahha

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.hahahahahah eny da jwp pntun
.aus jwp la pntn tu skali :P

BeaN MorENo said...

buah keranji di dalam perahu,
dibwa pergi bersama mahal,
orang dah respond ko buat tak tau,
orang tak layan ko cakap jual mahal...

Ko pk ko cool ke???hahahaha

Aus MeLankoLik said...



@ KAK TASHA

ehem ??

Aus MeLankoLik said...



@ BEAN


ahahha , aku maintain cool

||| PöJìé PööH ||| said...

Aus!!! Pojie nih (if u still recognise me la!)
1 word for you;
GITTEW!!!!

mrHan said...

geli hati mbaca entri ini..

Aus MeLankoLik said...



@ POJIE

ingat la..hahahak

@ MRHAN

hahak..spe geletik hati kau ? hahak.

Anda Mungkin Meminati Juga