Sunday, February 21, 2010

Cerita Alif Aus


Kalau kau orang peminat drama bersiri mesti pernah bukan menonton cerita ini , setiap jumaat  jam 9 malam di tv3 . Sebenarnya aku masih mencari - cari apa tema sebenar yang cuba disampaikan dalam cerita ini . Adakah topik biasa seperti cinta atau pun siri keagamaan seperti drama nur kasih .


Kini sudah hampir 11 minggu cerita ini ditayangkan dan sejauh mana drama ini mampu menandingi drama bersiri nur kasih pada musim sebelum ini . Owh ya , sebelum itu secara jujurnya aku sendiri tidak mengenali barisan pelakon yang melatari drama ini tapi yang aku pasti heroin cantik sekali . Hahahahak .

Untuk mendapat sedikit gambaran , aku telah menonton cerita ini semasa menaip entri dan apa yang dapat aku nyatakan , jalan penceritaan nya agak biasa dan mudah untuk kita gambarkan . Adakah kerana baru pada episod permulaan atau mungkin kerana pengarah drama kita masih berada pada tahap pemikiran biasa . 

Berbeza dengan cerita sebelum ini iaitu nur kasih . Bagi aku , jalan ceritanya memang tidak dapatdi duga dan penuih dengan elemen - elemen keagamaan yang mudah untuk kita terapkan . 

Tapi yang pasti , aku akan tetap menyokong industri perfileman malaysia dan berharap suatu hari nanti mereka akan membuka mata melahirkan sesuatu produk kerja yang mungkin satu manusia pun tidak dapat mengkritik hasil nya kerana terlalu bagus untuk dinilai dengan kata - kata .


ini bukan review , entri sekadar mengisi masa . Mungkin satu hari nanti aku akan membuka produksi sendiri . Mungkin bean , jard dan mai boleh turut berlakon sekali . Cik hel sebagai make up atrist dan eny pembuat efek bunyi . Hahahahahak . Aween ? jadi pemandu swan untuk kitorang nanti . Hahahahak .

sekian .

27 comments:

maisyara Pot! Pot! said...

aq tk lyn citer ni.. sbb beego jd watak utama yea, tpkse terbantutkn diri tgk citer ni.. ngee^^

*aq nk blakon dgn amitha blacan. agk2 dpt tk, pengarah AUS? hahahahaha

Sendra said...

hahha..bagus juga kalau korang berlakon..aku director..hahhahha

wawan said...

xtau la nak kata apa.. tapi yg pasti memang tak berminat jgk nak tengok cite ni.. beego jadi baik sangaaaattttt.. sangaaaaaatttt tak sesuwai! =P

~ ReD ~ said...

x layan drama bersiri sangat.x suka la nak tunggu2, bdebar2 la konon nak tunggu next episode.. huhu

MaS PuTRi said...

tak minat tengok citer ni sebab jalan penceritaan lemau. pastu watak utama, Beego tu yang buat malas nak tengok.

aurikelsan said...

xpnh tgk cerita nie tp pernah dgr lagu tema dia..mcm sedap =)

BeaN MorENo said...

aku watak utama eyh aus...tapi ko ada duit ke bukak prodaksen...hak2

cik EPAL said...

nak jadi reporter boleh?? :D

enyheartsdiamond said...

terima kasih kanda kerana mempunyai kepercayaan yg utuh untuk dinda memainkan peranan sebagai bunyi-bunyian dalam produksi kanda..hahahhaa :D

Merah Baldu said...

aku tgk cte ni mse awl2 je..pastu skrg dah xlyn.slow r cte ni

ini blog wirdah said...

cite ni macam tak best sgt la.. tak layan jugakk:|

Mr.Z said...

impian tuh, nak buat produksi sendiri, nanti kalau ada kosong , ajak le ak brlakon skali..hahaha

miss lolly a.k.a luvfareda said...

beshhhhhhhh ke?

tak pernah teng0k pom tau :D

pink_butterfly said...

ingat aus, kalau takde aku, drama/filem kau xkan laku...

LORD ZARA 札拉 said...

miahahaha~

artis sungguh anda ya?

kih3~

fatynlicious said...

aik, i tadak pon dalam list "suatu hari nanti" u tu.

wuaaa, sedeh ah camni!

Baby HeL said...

aku jadi pengkritik!huhu

ejaa said...

aku takk suka cerita ni.
HAHA

Kancilbiru said...

aku buka drama ni buat halwa telinga ja...tak bestt sangat.

Aus said...

@ mai

hahaha , aku malaywood bukan bollywood . Hahaha


@ sendra

aku dah cop dulu . Hahahaha


@ Wawan

anti beego ke ? hahahak .


@ Red

hahahahak , samela . Aku pun mls tggu. hahaha


@ Mas putri

hahahaha , jln cite lemau ? cner tu . hahahahk..


@ suria

hahahaha , agak la .Lagu die ok la


@ Bean

hahahhak , tggu aku kaye la .HAhahak .

@ cik epal

reporter je ? watak utame lah . hahahaha


@ eny

hahaahaha , ingat nk bagi watak heroin .Takut diorg jeles lak . Hahahahak


@ Merah baldu

hahahaha , agakla .Kadang2 je best . Hahahaha


@ wirdah

hahahaha , nur kasih lagi best .


@ Mr z

ha , cepat . Pilih watak kau
hahaha

@ loly

hahaha , biase2 jela..tak best sgt . hahahaha

@ yan

yeke . camtu kau la watak utama , hahahak


@ zara

hahaha , aik ? nape lak ? hahahaha


@ faty

alalala , majuk lak. hahahahak


@ hel

ceh , ingat af ke ?
hahaha


@ eja

hahaha , ramai tol anti
hahaha


@ nizaa

hahahaha , leh lak buat halwa . Aku buat alas perut jela..
hahaha .

deus X machina said...

aus adakah nama sebenar ko firdaus??
atau australia?
erk888

FaTiN said...

kebanyakannya bukan pelakon feveret ku

(nak point out beego sebenarnya)

*sorry peminat beego.hikhik

Aus said...

@ deus

hahahakk..


@ fatin..

haahaha , sme xske beego asal ni ? haha

helena's said...

mekap artis..ai memang cantik kebabom lah artis2 yang berlakon tuh nanti aku tacap!ahahaha

tapi aku teringin nak buat muvee..

cerita aus masak keteow..hahaha

Aus said...

@ cik hel..

hahahahak . boleh . kau meka up aku dulu bagi xnmpk muke..
hahahhaka..

bumblebee90 said...

x leh lwan la nur kasih..nur aminah 2 dah mcam jadi perempuan dambaan sume laki kat malaysia ni nk buat bini..huhu xD..tapi sygnye tiz 2 kat luar crita x sama cam kat x dalam :)

Aus said...

@ bumble bee

hahaha..mmg pun..tiz feveret dowh..
hahaha

Anda Mungkin Meminati Juga