Tuesday, April 6, 2010

Uncle Lim | Bukan Sebarang Bicara | Lempit Punya Celita





Haiyaa , apa pasat mau bising - bising incik bunbun

Pasat wa tarak update ini belog kah lu mau bising - bising sama wa meh ?


Mali - mali . Ini hali aaa , wa uncle lim selaku penulis temputan dikat ini belog  mau setoli hoo , haiya itu setoli - setoli ada macam melayu cakap haa celita looo . Ini hali haaa , uncle lim mahu itu setoli sedikit pasai itu Mat Lempit . Haiyaaa , itu Mat Lempit haaa itu kasi nayik moto weng ~ weng sini sana , laju punya bawak maaaa . Sudah laju , dia kasi cilook sama itu keleta tadak kira kicik atau busat punya haaaa . Waa helan loll , apa pasat dia tak mau cilok sama itu keletatapi haaa ? talak belani kaa ?


Uncle haaa , sudah duduk ini timpat banyak tahun woo . Wa sudah lali sama itu Mat Lempit . Ada satu hali haa , uncle jalan - jalan dekat itu chow kit haa , mahu beli kain songket mau bikin cheongsam sama auntie lim . Lepas itu haa , datang satu budak pelempuan . Talak besa , talak kicik punya . Sedang - sedang sedap mata wa memandang haa . Wa baru terdetik mau tegur sama itu budak , mau bikin ayat loo kasi pikat . Tadak sempat mau pikat , itu beg auntie haa , waa punya bini sudah kasi kena sebat wooo , itu budak pelempuan juga punya kerja . Lepas sebat haa , mali dia punya kawan , laki - laki woo kalau waa talak silap haa sebab itu budak ada misai maa , kasi angkut itu pelempuan lali sama motor . 


Haiyaa , waa mau kijar pun talak sempat woo . Dia laju kalah sama itu pelesit . Waa jugak tekincit looo . Tiba - tiba , waa telingat waa punya jilan sebelah lumah penah bepesan , Mat Lempit terdapat kategoli woo . Kategoli baik dan busuk punya orang . 


KATEGOLI BAIK


Mat Lempit kategoli baik haa , melempit kelana masa . Jenis ini punya dia talak mahu buang masa , mau kejar banyak kirja woo . Biasa haa , kategoli ini punya Mat Lempit berkerjaya punya olang . Manyak busy . Manyak kijar masa . Cina kata haa , Mat Lempit Hao Liao punya .



KATEGOLI BUSUK


Haiyaa , ini waa juga jadi sedikit sakit hati loo . Kategoli busuk punya jenis yang suka melembat dan mengklepet harta benda . Kategoli ini haa , tarak boleh tengok orang lain lagi laju woo dali dia . Mesti mau kijar juga . Jenis ini haa , kuat mencilok atau waa panggil pencilok wooo . Salah - salah cilok haaa , itu kepala boleh hilang juga .



Haiyaa , lu olang sudah baca . Kasi pikir loo , macam mana mahu kasi ini Mat Lempit belenti . Kasi maju belia maa . Kita mahu belia maju bukan mahu belia hilang kepala woo . Ok haa , sekian dari waaa , Uncle Lim berbicala . Lidah pun sudah tebelit maa .


Selamat malam haaa . 





29 comments:

Epul Azimi said...

lu biasa pon lempit maaa......hohoho

Epul Azimi said...

lu biasa pon lempit maaa......hohoho

Epul Azimi said...

lu biasa pon lempit maaa......hohoho

Eqah Zaque Billetdoux said...

haramkan motor abis cerita. semua guna basikal jak.

~jimat minyak dan mesra alam.

cik bunbun said...

hahaha. misti wa mawu bising maaaa. wa mawu bace lu punye entli talak jumpe wohhh. wa manyak mosannn. itu sebab wa pakse lu apdettttt. kahhkahh.

hey uncle lim. terbelit lidah banjar aku woahhh. hahaha. rempit baek atw busuk = ttp mnakotkan. hahaha

Izzat said...

hakhak...ini punyer entri manyak klakar.....hakhak.

Anne Boleyn said...

Penat aku baca entry ni doe! Ngeng!

Sendra said...

betul2 hao liao laa lu punya cikap..(cakap)

|| nemo mimosh || said...

jenuh aku nak membacenye..hadoi..:)

Hasrol Nizam said...

"mengklepet"
apek cina ada cakap camtu ke? tak pernah dengar pown.. :D

p/s: promote moto ek?

Anonymous said...

buat drift pkai basikal.. motor? ape kelas.. muahahah xD

- mai -

Eyriqazz said...

fuhh..susah gaks aku nak fahami entry aus kalini....

~ ReD ~ said...

weeiii...bercabang lidah aku nak membaca entry ni..neway, x main la motor.heheh

pawaka19 said...

ini lu punya mutut ka?..kasi sy la..tukar ngan mutut sy honda wave....100cc ngan 125cc sikit je maa..

Aus MeLankoLik said...

@Epul Azimi

wa bukan lempit , wa sempit punya .

Aus MeLankoLik said...

@pawaka19

tambah lagi 16 ribu kira setel loo .

bellar0ssa said...

adeh aus.fening aku bace tulisan cina kau ni.haha.. haiya.,

Qiha Aziz said...

wah uncle lim manyak concern akan mat rempit. bagus-bagus.

nawal said...

adeh.. tergeliat lidah.. haha!

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.jum lah lumba! ;p

Cik Norfa said...

woit....suh uncle lim pi skola melayu la...lidah aku dah terbelit2 nak baca taw!!

ape ko tk tlg translatekan ke aus oi...

tapi david teo ckp lagi hampeh la...

F U N F A B U L O S I T Y said...

haiyaaaah-apekah?hahak ;D

ejaa said...

entry satu malaysia hape?
deeeyyyy!

ParkAir said...

aku bawak motor dengan sopan santun. maksimum 80kmj je.

♥Hernee Nazir♥ said...

aus terbelit2 lidah akk bace tau..hehehe

hans said...

aus
aku tak faham la ko cakap pelat - pelat Cina nih
hahaha

deqyalalink said...

pandai lu kasi putaq ini celita wooo hoho ho ho liauu!

Matjoe said...

arghh sengal. aku tak bc abis :P

enyheartsdiamond said...

haiya uncle lim tu uncle saya maa..hahahaha :D

wa lejek mat lempit ;p

Anda Mungkin Meminati Juga