Tuesday, March 30, 2010

Andai Ini Pesanan Terakhir













Selamat malam . 


Andai kata ini tulisan terakhir dari ku , izinkan aku berbicara sedikit lagi tentang apa yang aku rasa . Kenapa aku sering berkeras dengan sesuatu keputusan . Kenapa aku sering bertegas dalam sesuatu pendirian . Kerana kekerasan yang aku beri amat sukar untuk diterima dan sukar untuk dimengerti .  Tetapi aku yakin aku melakukan nya dengan niat dan dengan cara tersendiri dan aku juga mempunyai sebab yang tersendiri untuk melakukan begitu .



Aku juga begitu , aku mengerti jika dihulur dengan kekerasan manakan mungkin di janjikan kelembutan pulangannya . Manakan mungkin kerendahan sebagai pengganti nya .  Tidak mengapa kerana manusia sememang nya begitu , masing - masing mahukan yang terbaik untuk mereka . Masing - masing juga ada ego yang tersembunyi . Tidak salah dan tidak mengapa .


Mungkin kerana hari ini kita berpecah kerana satu perkara , tetapi jika difikirkan kembali , segala 1001 kebaikan yang diberi adakah masih belum mencukupi . Adakah kerana tercalarnya batu permata habis hilang segala nilai nya ? Adakah dengan sedikit keegoan habis hilang kesemua kebaikkan ? Di mana letak nya akal yang berfungsi sebagai juri keadilan dan menilai segala kejadian ?


Mungkin ada yang tidak mengerti kenapa harus ku katakan begini . Tetapi percayalah , kekerasan yang ditunjukkan bukanlah kerana benci tetapi kerana sifat sayang yang ada dalam diri . Dan kerana itu kau harus mengerti .


Aku sedar aku juga silap , di saat kau tertawa aku duduk mengukir duka . Kadangkala hati mempunyai satu rasa sensitiviti yang kadangkala kau juga tidak sedar kerana ia sering muncul dengan sendiri . Andai kata ini azimat ku yang terakhir , aku harap kau redha dan tabah menghadapi nya . Mungkin aku sendiri gagal menyelami apa sebenarnya terjadi tetapi cuma satu harapanku agar kau kekal bahagia di sana dan janganlah ditangisi selangkah perjalanan mu . Terusan lah mengukir kejayaan . Aku tetap bersama .


Sekian . 





42 comments:

Izzat said...

hakhak..^_________^
sedar juga kamu akhirnya

ElyaElmo said...

ni mood jiwang kaaa ?

helena's said...

napa buat aku sedih nih?

CikLilyPutih said...

apsal ko jiwang plak malam nie aus?

ellis suriyani said...

hishh..mane bleh...x mo ...x mo..

soffya cik bulan said...

moodku tiba2 berubah..wah, jiwang...kenapakah aus?

bellar0ssa said...

wah kenapa kau aus..huhu

FaTiN said...

aus, kenapa ko jiwang sangat nieeeeeee HAHAHA.

p/s:lagu ni meruntun jiwa batuku T_T

Sendra said...

wa dah buat layout baru..nampak lembut..tapi wa tak sejiwang lu..hahahhaha

yoy said...

salam..
kenapa terakhir?
ape berlaku?

maisyara Pot! Pot! said...

wei. aku menangis ni. dgr lagu ko buat aku sadis. hingus bagai dah keluar.

*asal ko ni jiwang semacam? iskk.. meruntuh kepiluan hatiku. :P

ARC™ said...

booo jiwang aus jiwanggg...berambus ah ko hak3

::cdot the dot:: said...

ooooo...ni aus ke????? ohhhhhhhhhh tidakkkk......

~ ReD ~ said...

waa!!! apa ni Aus. pagi2 lagi dh spoil kan mood aku hari ni...adess

kebetulan aku bc entry kau ni pagi ni..isk3..chill la bro! hoho

BeaN MorENo said...

alamak ko ni...aku bentes kang...

Billet-DOux said...

kenapa ini?

Cik Norfa said...

mmaf...saya tidak mengerti! huhuhu

zella y said...

kenapa??
apakah??

pawaka19 said...

ish2..jgn sampak ayat aduka taruna kuar kat sini aus ..hehehe...da makan ubat lom ni?

pawaka19 said...

ish2..jgn sampak ayat aduka taruna kuar kat sini aus ..hehehe...da makan ubat lom ni?

sumijelly said...

Aus Jelly...

Mummy ada AWARD tuk AUs...meh kutip kat blog mummy.... hehehehe

Sumijelly.com

enyheartsdiamond said...

awat ni aus???

F U N F A B U L O S I T Y said...

lagu latar yg best..
tetibe feeling drama korea laaa
haha ;D

kak ina kl said...

alahai baik kamu nyanyi..andai aku pergi dulu sebelum mu..ala lagu alleycat tu..lagi ramai yang emo

Natasha said...

hidung kak tash terau yang aus berdepan dgn bnda yag lebih kurg sama dgn cik hel....

Mr.Z said...

npe entri kali ni agak agak blues?hehe..dah insaf ye aus..bagus2.jgn fikir awek je :D

cik eykameow :) said...

yg tidak mengerti T_______T

pak long said...

salam buat aus...
adussssss cair jiwer baca kata-kata macam ni....memang nada melonkolik la....

Nazatul shima said...

waaa...aus..ko frust ngn sape ni..??eny ke?hehehe..

ARC™ said...

ape ni weh dah r komen aku ko xreply. aku majok kang

Epul Azimi said...

aus,aku sedih kalo ko sedih tau...huhuhahahihi

Azuan said...

asal banyak blog citer sedih malam nie huhuu

maisyara Pot! Pot! said...

apesal ko senyap ni? issskk..

jane said...

r u ok?







big hug




















>_____________________^















jgn sedey...saya tak tahan melihat air mata lelaki gugur...
huhuhuh

eh..ko laki kan?
;)

ParkAir said...

puitis betul, aku pun xreti nk tulis puitis2 macam ni.

Aus MeLankoLik said...

@ElyaElmo

lebih kurang la.hahaha

Aus MeLankoLik said...

@helena's

sabar cik hel ok !!

Aus MeLankoLik said...

@CikLilyPutih

saje2 je la.hahaha

Aus MeLankoLik said...

@soffya cik bulan

saje je sofiya , hehehe .

Aus MeLankoLik said...

@ARC™

kejam lah kau . hahahak

Aus MeLankoLik said...

@Nazatul shima

hahahak eny dah ade bf baru . hahahak

Aus MeLankoLik said...

@jane

hahahaha , thnx jane . hahah .

Anda Mungkin Meminati Juga