Saturday, March 27, 2010

Kenapa Kahwin Kena Lari ?

Selamat datang . Lama gila rasa tak cakap macam ni . Hahahahak . Aku tahu , ramai yang merindui . Terima kasih kerana telah buat aku perasan sendiri . Hahahak .



Ya , mintak maaf kerana lama tidak menepek dekat blog kau orang semua . Aku pergi kerana mencari diri azroi sebenarnya . Seronok jugak kadang - kadang MC dari berblogging , kau akan rasa seperti burung bebas berterbangan di udara . serius ! hahahahak . Tak percaya kau orang semua boleh cuba untuk menjauhkan diri daripada blog sendiri . 


Dengar - dengar cerita malam ini ada sambutan Earth Hour . Aku terpikir mahu membeli sepasang baju baru seperti menyambut aidilfitri , dan mungkin malam ini ada yang membakar lemang atau membuat dodol sempena menyambut ketibaan Earth Hour . Siapa tahu . Aku tidak pasti tapi aku akan mencari . Hahahahak .


Bagi aku tak perlu buat earth hour pun takpe , yang penting dalam diri sendiri kena ada sikap amalkan berjimat - cermat . Tutup lampu dan kipas sekiranya tidak menggunakanya , itu lagi bagus . Lagi satu dan paling penting adalah disiplin dan niat untuk mengamalkannya . 


Nak lagi best , bumi semakin panas . Itu pun kau orang tahu kan . Kalau jemur baju tak sampai sejam dah boleh suruh cik timah angkat jemuran . Tak payah nak set reminder untuk angkat baju sebab belum sempat kau sidai trip basuhan kedua , trip basuhan pertama dah kering . 


Memanglah hasil pembakaran fosil dan minyak untuk menjana tenaga eletrik menghasilkan karbon dioksida dan sekurang - kurangnya dengan anda memadam semua sumber eletrik dapat mengurangkan masalah tersebut tapi hanya untuk malam ini . Kenapa tak galakkan penanaman pokok ? kan lagi bagus , Kempen satu rumah satu pokok sekaligus dapat mengurangkan karbon dioksida dan memberikan kesan jangka panjang dan bukannya hanya untuk sehari . Biarlah pokok kecil pun . Hahahak .


Nah , sebagai tanda sayang bumi , aku dah letak satu pokok comel  dalam bilik . Hahahahak .




Apa - apa pun selamat menyambut Earth Hour malam ini dan JANGAN MERABA ! . Hahahak . 


Pasal tajuk entri . Saja aku suka - suka , hahahahak . Aku pun terpikir gak kenapa kahwin lari ? Kalau ikut drama - drama melayu biasanya mak bapak tak restu . Tapi kalau ikut kepala mereng aku Kenapa Kahwin Kena Lari biasalah sebab pengantin siap lambat , jalan jem . Kena la berlari . Tak pun saja berlari sebab bosan asyik berjalan . Baru unik lari dengan gaun . Hahahahak . 



Lupa pulak , Hari tu aku cakap Teringin Nak Balik Ke Zaman Azroi kan . Hahahahahak . Aku  dah try , tepi versi azroi moden la . Hahahahak . 




Iaitu Azroi yang BOROI ! hahahak .


Sekian  .








29 comments:

eqbalzack said...

abg eq nak raba sapa? kat umah ada ikan kelisa sekor je...hehe

Era said...

haha..tak buley blah. macam tak same je dengan azroy dulu?

ape2pun.malam ni jum bergelap! yeay! i like..:)

::cdot the dot:: said...

raba? laki aku tuh tak nmpak aku, camne nak raba?hmmm takpe, biar aku yg raba dia...

cik helena said...

susah nak paham entry nih sebab picthing dah kelaut peginye.hahaha

apa pun time kasih sebab tolong aku malam tadi yah!walaupun lepas jek ko tolong aku,.aku gembire2 dekat mid.pastu aku terserempak Arip dengan perempuan berjalan berdua.dan perempuan itu budak opis nih jugak.

kecik dunia kan?aku rasa DIA nak tunjuk kat aku.dan aku nangis sambil tepon kaktash.n kak tash brainwash aku.aku sedih aus.sedih sangat,semudah itu?sesingkat ini?dam perempuan tu pulak?macam..haih..hati aku sakit.

Unknown said...

kau cakap pasal raba,aku sebelum ni nak buat entry pasal tu,tapi macam terlalu otak kotor atau macam aku yang nak buat benda tu,jadi aku cancle..tapi sebenarnya memang berlalu gejala tu bro..

kalau ada sambutan macam ni,lepas tu tambah malam2 gelap2 pulak tu,kepada yang perempuan join event ni,bersedialah ada tangan yang meliar..(baca:pastinya bukan aku orang itu)

cakap pasal kawin lari,pak cik aku sendiri kawin lari..kawin kat siam lagi..bukan sebab family tak restu ke apa,dah gatal sangat nak kawin bini no 2,lari dari bini keluarga apa semua..aku pangkah orang kawin lari..

Awek Ninja said...

huhu igt siyus nk citer kawen lari..rupenyer.....ke laut...

Awek Ninja said...
This comment has been removed by the author.
zella y said...

brani cuba raba2 i...
i potong jari dia hehheh

Cik Norfa said...

betapa dirimu snegal Aus...
apa pun tahniah kerana berjaya mencari identiti dalam karakter Azroi yang boroi itu...

pawaka19 said...

itu ko ke aus? pakai sweater tu?

soffya cik bulan said...

wah cantik pokok kektus.mintak empat belas..ho

awh, boroinye azroii..keh3


p/s:jgn meraba dan diraba..;p

FaTiN said...

ko plan nak kahwin lari ke aus? haha

malam ni malam raba-raba yer? awas gadis-gadis di luar sana, sila bawa serbuk lada bersama anda

Lucy S. said...

pesanan takley blah. jangan raba2 :))

Unknown said...

wey..ko boroi ke aus..hehehe..:P

aydan said...

berjimat cermat+disiplin+niat.iyahh..betol!seploh markah!!

Unknown said...

earth hour peluang balik

Anonymous said...

aq nk smbut earth hour macm zaman batu dulu2.. hungga! hungga! huuu! huuu! :P

Eyqa Zaque said...

Boroi pun boroilah.
Janji update entri. Hahaks.
Lemang dan rendangdah siap dimasak.
Tinggal smbhyang Isyak berjemaah jer lagi..
Baru saudara dtg umah smbut Earth Hour dengan penuh gembira...
Hihi.

Anonymous said...

Cool..

Try this link

www.fdausamad.blogspot.com

Read few entries, and you'll find it very funny and interesting.

Seriously!

Unknown said...

hahaha. sedg menaip komen dlm keadaan gelap gelite ni.. hahaha.
smagt mnymbut earth hour ni. gagagaga:D

aus, boroi pon aku layan gak. kehkehkehhhhhh. bluekss!panik T__T

Anonymous said...

ek eleh. tajuk entri nak gempak ja aus ni
hehe

Anna Boleyn said...

JANGAN MERABA!haha ngeng! tak bley bla ayat ni. jangan meraba ye Aus..rilek2 sudey.. :P

hans said...

aku terlupa sambut weih'

Call me, Eyka said...

hehe, aku tak sambut. btw , spe yg boroi tu.... lalala

Natasha said...

weii cikhel knp nama ku disebut??patut pun aku tersedak2..hahahahahaa

Asfan Ash said...

dengan bangganye aku nak menyatakan aku sambut Earth Hour smalam hahahha

sbb aku xde dlm umah

Epul Azimi said...

meraba?idea baru ni...hehehe

Matjoe said...

title ko hampehh.
earth hour x dpt liputan meluar mcm tahun lepas

Aus MeLankoLik said...

@zella y

tak jadi raba kau .hahahak .

Anda Mungkin Meminati Juga