Friday, March 19, 2010

Sambungan Kisah PICC | Urin Test | Tips Untuk Gadis Bermotor


Selamat datang dulu . Mula - mula aku nak mintak maaf pasal post PICC | Pengalaman Itu Cam Cilakeaw pasal aku tulis tak habis . Tak tahu la konon - konon ada yang kecewa gila . Hahahahak . Tengok tajuk bapak la macam gersang gila nak menulis , Hahahahak . Ok lah , sekarang aku sambung sikit apa jadi lepas kisah PICC tu . 





Nah , akibat dari semalam ini hasilnya . Motor macam nak jahanam aku rasa . Itu baru
bahagian atas . Hahahak . Sekarang korang dah taw kan ape sebab cerita tu tak habis semalam . Pasal aku takde gambar ni , macam mana aku nak cerita , Hahahahak .




Ha , adela dalam 2 jam aku tunggu nak setel semua tadi . Hahahak . Ok . habis satu cerita .


Cerita kedua , berlaku masa on the way ke kedai motor . Masa tu aku singgah keluar kan duit dekat ATM kejap . Keluar je dari situ , ada polis tahan . Ok , fine . Bagila I/C , roadtax dengan lesen . Lepas tu tiba - tiba dia check semua benda dalam poket aku dan aku disuruh pergi ke balai berdekatan untuk buat urin test . Ape cerita ?? 


Terjadi la sikit perdebatan antara kitorang sebab setahu aku kalau nak buat urin test mana ada kena pergi balai , kalau nak selalu nya diorang akan bawak sekali alat - alat test tu kat tempat operasi . So , bincang punya bincang , aku mintak kepastian dari orang tua aku , semua setel . Alhamdulilah .





Sini adalah sikit - sikit tips kalau kau orang kena tahan polis tapi tak buat salah . Sila baca sebab benda ni amat penting .



  • Kalau dia nak periksa mana - mana bahagian dalam kereta atau beg korang , pastikan bukan tangan polis tu yang bergerak memeriksa tetapi kau orang sendiri yang keluarkan semua barang - barang tunjuk kat dia . Pernah terjadi kes , kawan aku biarkan pegawai tersebut memeriksa sendiri lepas tu mula lah dia selitkan barang - barang tak patut dan kawan aku tiba - tiba jadi mangsa . So , baik kau orang jangan terlampau tunduk pada arahan . 



  • Kalau disuruh melakukan apa - apa , persoalkan kenapa ? kalau kau orang rasa benda tu tak patut dilakukan semasa pemeriksaan . Kalau ditahan , make sure jangan tunggu sampai dia suruh keluarkan I/C , lesen semua . Bila ditahan je , hulur kan saje semua dokumen - dokumen tersebut . Biar nampak yakin sikit . Hahahahak .


Ok , setel kisah kedua dari aku . Hahahahak .



Kisah ketiga . Masa repair moto tadi . Ada sorang gadis manis kat situ . Kononya tiub motor nya pecah . Cerita punya cerita macam - macam si gadis comel itu kena kelentong a.k.a kena kencing la dengan pomen tu . Kononya tayar dah rosak la , keras sangat la . Macam - macam lagi , aku dengar pun agak sadis . So , kepada gadis - gadis yang ada motor , make sure kau orang belajar sikit - sikit benda nasic pasal motor ni . Takdela nanti tiba - tiba sekali servis kena beratus - ratus . Masak la nak bayar . Hahahahak .


  • Kalau dia kata itu rosak , ini rosak la , sedangkan kau datang cuma nak tukar tiub je , komfem kau rasa cam saspen je kan , dalam hati mesti risau kalau tak tukar ni apa jadi nanti . Takpe , dun wori . Kau persoalkan kat dia , tanya balik . Benda - benda yang dia sebut tadi tu untuk apa ? kalau tak tukar apa efek dia . Kalau dia jawab ala kadar je , adala kena kencing tu . Hahahahak . 



Kesimpulan la , aiseh . Da macam karangan lak , hahahahak . Bukan semua polis jahat , bukan semua pomen menipu . Apa yang penting adalah ilmu , kalau kau ada ilmu insyaallah kau selamat berjalan di atas dunia ni . Kerana manusia dikurniakan akal , gunakan lah sebaik nya . 


Sekian .

22 comments:

aRe_ReEb said...

aku nk jadi org pertame koment..hahhahahaha

bagus cite anda..ader bakat nk jadi penyanyi..... nanti datang ke ujibakat sehati berdansa ek.... utk ambik bahgian rancangan the biggers loser asian..ahahahahahaa

Papa meow said...

Entry yang best, ada tips2 yg boleh diguna pakai.

Nanti hupdate lg yg terkini hehe

Era said...

nasib la aku naik bas je hari-hari.hahaha~

Anonymous said...

bapak ku tak kasi naik motor. dia ckp, nk bawa motor langkah mayat yea dulu. grrrr.. sebab takut aq merempit tersepit bila dpt bawak yea nnt! hahahak!

*ko boleh caya tk kalau aq ckp aq tk pernah naik motor biar pun jd pnumpang yea? biler agk yea aq leh naik motor yea? =,='

Unknown said...

hahahaha...

deus X machina said...

jom la mai naik moto dgn aku
kita merempit keliling kl
erk888

Eyqa Zaque said...

Betul, ilmu penting. Selain tu percakapan dan perbahasan gak tak kurang pentingnya.

IntanBerlian said...

hmm, xde keje ke polis tu nak kenekan orang.

JAI said...

Adeyy...aku minat bab citer polis tuhh..aku pernah gak dengar citer-citer macam nie tapi kes terpencil dan tak semua polis buat camtu..ingat kena semak buku merahlah kalau kes macam nie...engko nie pantang nampak awek cun..hehe

Anonymous said...

dah risau dah ni kot kena kelentong pasal kereta rosak ke apa kan...

pak long said...

salam buat aus,,,
memang betui kata aus...kalau polis nak chek..pastikan kita yg buat..depa ni bukan boleh harap...apapun bagus peringatan tu..jangan kena kawat cam dah...

::cdot the dot:: said...

polis tak nampak aku..gelap sgt...

Aus MeLankoLik said...

@aRe_ReEb

tahniah utk kau , hahahak .

@Papa meow

terime kasih cik papa oi !! hahaha


@maisyara Pot! Pot!

xyh naik la mai , hahahak .


@pak long


itu teruk sgt paklong , hahahak .

@::cdot the dot::


asl gelap ??

Cik Norfa said...

tak banyak...aku bagi B- je utk karangan ko ni aus...

soalan aku ialah apahal kau?

Cik Lily Putih said...

ala pomen banyak tipu arh. susah nak cari yg baik dan betul skrg nie

zella y said...

pomen yg ok mmg ade tp susah nk cr...
lg2 ppuan...msti senang je nk kena tipu....

kena cr sorang bf keje sbgai pomen ni tp i naik bus je...fuh... hahahhaha

B L O G D E T said...

huiii-polis ke alien wat macam tu?
sungguh jaat yerp-kalo betol lah-tak tahu la nak harapkan kat sesiapa lagi?-ultramen?doremon?sailormoon?gundam?transpomer?rafidah junid?hahak

MR.Z said...

hoho, tips yang bagis aus! 125z, tu la merempit sangat..kalau polis usha, moto 2stroke ni la jadi perhatian. haha ;D

cik helena said...

okey.kesian pulak aku kat ko..seb baik ko selamat.haha



nanti kalo motor aku rosak aku tanye ko dulu eh..












ehh alah aku mane de motor!

misshelena said...

gile ko aus!cait!

Matjoe said...

bagus tips ko ni. especaially part polis selit barang2 tak sepatutnya time dia geledah

Unknown said...

ohh, tips yg bagus. hahaha
bgus2 tapi lom blaja driving lagi. hahakkk

Anda Mungkin Meminati Juga