Friday, March 19, 2010

PICC | Pengalaman Ini Cam Cilakiew

Sebelum ada yang baca , serius aku tak galak kan sebab aku main bantai je tulis . Hahahak . Nanti mesti korang rase macam " hek ele , amende la punya cite " . Tapi aku nak update gak , sebab aku terlampau boring + tensi hari ni . Lain kali , aku pikir la citer lain . Korang boleh vote kat sebelah kanan tu . Ok . Hahahak .



5 petang selepas bangun tidur dari pukul 7 pagi :


Tanya aku :  " Tempat tu kat mane ?? "

Dia jawab : " PICC , putrajaya "

ok , lepas je maghrib aku siap - siap .  Start motor cabuk awal - awal , panaskan enjin . Minyak isi penuh buat persediaan di dalam perjalanan . Setel semua , aku gerak .




Ke putrajaya naik motor memang tidak digalakkan . Serius aku cakap . Semalam kepala agak " weng " sebab ke sana hanya naik motor seorang diri . Aku rasa kalau pegi jumpa doktor esok aku boleh disahkan kena demam kematu di bahagian pinggul dan sakit urat saraf di bahagian pinggang . Memang drastik . Jalan dekat - dekat nak pulak naik kereta , jauh - jauh naik moto , apahal ? . Tapi nak buat camne , roadtax kereta kakak aku mati . 


Jalan punya jalan , keluar tol kajang . Sunyi . Kaki aku kepit rapat , kepala tunduk sikit biar rintangan angin kurang , baru motor boleh pergi . Lagi jalan , lagi sunyi . Lagi jauh aku jalan , lagiiii  bertambah sunyi . Haish , hati dah tak sedap . Cepat -cepat aku tengok seat belakang , kosong ! . Maknanya aku selamat , hahahahak . 

Akhirnya sejam berjalan , sampai . Lega . Sekurang - kurangnya takde la mak bidan dengan tangan berdarah dukung anak tumpang aku tadi . Hahahak .







Setel semua , aku gerak balik . Usha minyak tengok - tengok meter dah separuh . Haram btoi , dah la satu stesen minyak pun aku tak nampak . Usha meter lagi , nah hamik kau . Meter plak dua - dua mati maksudnya dia tak bergerak la . Lagi la aku rase cam binawei . Bukan apa , takut aku terlebih had laju nanti . Macam mane ? hahahak .


Perjalanan diteruskan . Jalan punya jalan , nah hambik kau datang lagi satu problem melanda .  2T pulak nak habis ! binawei , rasa baru je isi . Ok , minyak 2T tu adalah sejenis minyak untuk menggerak kan enjin kot dalam bahasa melayu nya . Aku pun tak sure . Kalau takde minyak tu , enjin akan jadi " jem " pastu motor pun barai . Hahahahak . Aku lagi tensen , tapi takpe , gagahkan jugak last - last sampai jugak bangsar . 


Lepas tu , ......



Dahla malas nak tulis da , cite ni memang tak habis . Aku malas tulis , korang malas baca . Hahahak .


Sekian . Salam sayang .

21 comments:

deus X machina said...

cam lahanat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pena Crystal said...

haha..byk betul dugaannye ea.ahaks.

ami auni n auji said...

apa point crite ko? aku tk phm lg nih.. hehehehe

Mr feckry said...

dey macha..lepas jambatan ada shell kan

Unknown said...

tau la dah dapat buffered...jgnla sombong buat entry malas2..

Cik Lily Putih said...

bongok! lain kali call k lily. mrBig boleh supply mintak 2T kat area putrajaya tu tau!

Natasha said...

3x baca tapi masih :dun understand" hahahahahaha

Epul Azimi said...

ko ni mmg malas kan ?...ish3 aku lempeng kang....

B L O G D E T said...

waaa-ade unsur2 suspen gak ea-tahniah-cerita ini di calonkan utk filem festival yg akan di adakan di somalia tak lama lagi ;D

zella y said...

nk cite...cite la habis2...!
--->tension sbb tgh serius membaca,potong cite plak hehehhe

ZIANA ♥ FARREL♥ FAREZKY said...

citela...citela...kan ada petrol kiosk kat pjaya tu..dekat blkg balai bomba xsilap.aku yg duk kluang pun tau...;p

Eyqa Zaque said...

tulah dapat buffered earn tak kongsi2..ehehe.

Era said...

ape cter nih? ceh!

deqyalalink in-situ said...

cilakiewnye entry ini..naik hangen haku taww huhu

Cik Norfa said...

hahahaha...macam harammm!!

Kancilbiru said...

aus, mak aji cakap, kalau buat keja kena sampai habis. hahahaahaha...baik ko sambung sampai habis...masa aku dah terguna sebanyak 1.75 minit ni....

pawaka19 said...

aus..camni ke ko layan fan ko...sungguh kecewa membacanye.

Anonymous said...

pulak dah...

Aishah Malik said...

apekah hahahahahalal

cik helena said...

aku kan duk putrajaya sayang.tampa ko kang!call lah..pastu buat cite camni..ko ingat aku sedih ke?







sedih sangat okay!haha



aus yang cantik nih!

Unknown said...

ahakss, aus tulis cerita belom bersambong. bunbun baru bace. gagaga:D

nak bace smbungn pulak;)

Anda Mungkin Meminati Juga