Monday, March 1, 2010

MIEX | Military Exhibition Uni of Malaya

Selamat datang sayang . Sebagai tanda menyokong semangat si gadis , aku menerima ajakan melawat ke pameran askar di sana ( UM ) walaupun ada sedikit perasaan anti . Hahahahak . Tapi takpe , rugi lol kalau tak pergi tadi , kat sana yang menjaga pameran semua gadis - gadis comel sahaja . Hahahak . Mungkin pameran itu juga boleh digunakan sebagai medium mencari jodoh selepas beliau membawa diri . Hahahahak .


Benda pertama abang aus jumpa kat sana . Abang ? 


MORTAR 




Ini mortar ok bukan bung mokhtar . Bung Mokhtar hanya untuk zizie izetty . Mortar ini digunakan untuk memasak kari dengan lebih sedap lagi , hahahhahak . Gurau saja , ia 
digunakan untuk memusnahkan kubu musuh , katanya semasa pameran tadi . Seterusnya ,




MORTAR KOMANDO

Ini bukan lemang tetapi inilah alat pelancar mortar tadi . Maksud pelancar adalah alat untuk tembak mortar tu la , bukan pelancar macam ky jelly . Hahahahak . 


ALAT PENCUCI

Lepas pakai mortar tadi , sila cuci sendiri . Tapi alat ini aku rasa paling menarik . Ada 3 kat rumah aku siap ada kaler - kaler lagi . Hahahahak .



UNTUK TEMBAK KERETA KEBAL

Lihat pada kekerutan muka sudah tahu beratnya macam mana bukan iaitu 30kg bersamaan berat seekor anak gajah kecil . Nama alat ni aku tak berapa nak ingat tapi digunakan untuk memusnahkan kereta kebal . Tidak kira sekebal mana kereta tersebut ia dapat menghancurkanya . Kereta insan bernama iqbal juga tetap boleh dimusnahkan bersama . Hahahak .

FAKTA MENARIK : 

HARGA ALAT INI DALAM RM 90K DAN HANYA BOLEH DIGUNAKAN SEKALI SAJA .

wow ! vavavava , macam ni punya mahal nak tembak pun fikir 18 kali rasanya . 



GPMG - GENERAL PURPOSE MACHINE GUN

Orait , this is a real machine gun or well known as General Purpose Machine Gun . Gunanya untuk menembak mangsa - mangsa secara komando kot . hahahak . Aku dah lupa . Tapi yang pasti kalau kena tembak pasti akan mati . 


LAUNCHER

Ntah , aku sendiri tak sure apa nama dia . Tapi yang pasti lagi berat dari senapang paintball hari tu . Hahahahak . Dekat bawah tu boleh main ' reload - reload ' . Seronok woo . Kalau nak guna dia aku sendiri tak taw caner sebab saja nak eksyen lebih .



KELONGSONG PELURU

Ini bukan serpihan mercun papan . Tapi serpihan kelongsong peluru katanya . Gunanya kalau kau orang tak tahu baik cepat - cepat pergi basuh muka , tengok cermin , tanya diri sendiri  " peluru untuk ape ek ? " . Dah dapat jawapan , tampar pipi 2x sebagai tanda tak akan lupa lagi .



GRENADE HAND COLOURED SMOKE

Ini bom asap kaler - kaler . Untuk kelirukan musuh katanya . Mungkin apabila melontarkan bom warna kegemaran musuh akan menjadikan musuh teruja melihat warna kegemaranya . Hasilnya , kita akan menang nanti . hooyeah ! hahahak .


Sekian , nanti aku sambung lagi penjelajahan dalam hutan . Sila pilih alat kegemaran korang , nanti aku nak buat contest . Hahahak .


21 comments:

FaTiN said...

aku nak machine gun!

maisyara Pot! Pot! said...

sniper tkder ke bang? hahahaha.. tembak kepala ko sedap wei.. xD

Aus MeLankoLik said...



@ MAI

belum lagi , stock habis . Hahahak .

Epul Azimi said...

bagi berus tu,aku nk sental kasut nie...hak3

cik bunbun said...

nak mortar tu! sebab nyaris tertipu boleh masak kari. cis cis!

wakakakaka! nak mortar!! buleh? :D

aNoZ said...

hahaha... bunbun plg klaka. ley plak tersilap fikir. haha

aNoZ said...

alat pencuci tu paling klaka la bro. haha... kat umah kaler ape cuci tandas? haha

Wan Perlis said...

angkat bazooka tu

Jard The Great said...

ko da ketagih men tembak2 ke aus? ehehee

zella said...

i like mortar.. heheh

ParkAir said...

wooo best tu rasa macam counter terrorist ke x.

Matjoe said...

aus nak mati shahid nie...

enyheartsdiamond said...

kanda.gedix yaa dengan gadis2 comel?nasib baik tiada gambar bersama..hahahaha :D

btw, eny suka army :D

JAI said...

Wah aus bukan maen lagik sejak ada domain nie..tahniah bro

miss lolly a.k.a luvfareda said...

pat0t rr kat kolej aku bunyi tembakan semalam .

kau militannnnnnnnnnnnn ghupenye :P

qismina said...

ehem... khas tuk nko aus.--> link


grenade smoke tue ade kaler pink tak? ahhaa

cik EPAL said...

ni akibat main paintball terlampau ke ni?? haha :D

Syarifah Nadiah said...

best best ;)

fatynlicious said...

ohh ni bahagian mekanikal kann

eh eh aus. kenapa intro u selalu sayang eh!

Baby HeL said...

senapang tu lagi besar dari kau..haha

Aus MeLankoLik said...



@ ANOZ

Kaler ape kau nak , sme ade..
hahahak


@ JARD

hahahk , agakla


@ PARK AIR

hahaha , skit2 je..full time rase cm blogger.


@ JAI

thnx jai !hahaahak .


@ LOLLY

lol , aku datang tgk jela..aku geng mamk je . hahahak .


@ QISMINA

hahahak , pink ade . warne putih beseri je xde kot .


@ CIK EPAL

hahahak , tu la kau xnk datang .


@ FATY

ala , mane taw ade gadis2 comel bace..
hahahak..

Anda Mungkin Meminati Juga